Gospodarka morska, gospodarka wodna, transport, żegluga śródlądowa będą tymi działami administracji rządowej, za które odpowiadać ma Minister Infrastruktury - wynika z rozporządzenia premiera ws. szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury opublikowanego na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
W 2021 r. statki śródlądowe przewiozły w Holandii 369 mln ton towarów, o 5,8 proc. więcej niż w poprzednim roku i najwięcej w historii, wynika z informacji Holenderskiego Urzędu Statystycznego (CBS).
W zeszłym miesiącu niemiecki Federalny Instytut Hydrologii ostrzegł, że przepływ wody na wodowskazie Kaub, położonym na zachód od Frankfurtu, osiągnął już zaledwie 45% średniego poziomu o tej porze roku. Sytuację na krótko poprawiły krótkotrwałe opady.
Szlaki wodne w Polsce od lat utrzymują się na zbliżonym poziomie. Z roku na rok ograniczany jest transport ładunków za pomocą żeglugi śródlądowej. Jest to skutek złego stanu dróg wodnych w Polsce, a także stanu technicznego taboru, który jest zdekapitalizowany i wymaga odtworzenia ze względu na wiek statków, który w zdecydowanej większości przekracza 50 lat – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Aby osiągnąć cele zawarte w porozumieniu paryskim, w tym redukcję europejskiej emisji CO2 o 55 proc. do 2030 roku, UE musi doprowadzić do zastąpienia jak największej części wysokoemisyjnego transportu drogowego przewozem towarów koleją i przez żeglugę śródlądową. Poniżej przegląd najważniejszych planowanych rozwiązań, które mają to umożliwić.
Grupa Wyszehradzka (V4) jest zrzeszeniem państw Europy Środkowej – Polski, Czech, Słowacji i Węgier. Grupa Wyszehradzka została powołana w celu pogłębienia współpracy między krajami oraz integrację europejską.
Zapraszamy do obejrzenia webinaru Strażników Rzek WWF: „Rzeki czy drogi wodne. Czy żegluga śródlądowa jest ekologiczna?”, który poprowadził Piotr Nieznański, geograf-hydrolog, od blisko 20 lat zajmujący się tematyką ochrony wód, pracownik Fundacji WWF Polska.
W ramach projektu „Wymiana wież absorpcyjnych i suszących FKS” w Hucie Miedzi Legnica zrealizowano skomplikowane logistycznie przedsięwzięcie polegające na transporcie ładunków (wież) o ponadgabarytowych rozmiarach i wadze.
Żegluga śródlądowa musi wrócić na polskie rzeki - powiedział na otwarciu II Kongresu Żeglugi Śródlądowej minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
Od wieku istnieją urzędy, które czuwają nad transportem rzecznym a ich zadaniami są troska o retencję wodną, drogi wodne i bezpieczeństwo żeglugi. Po odzyskaniu niepodległości, już w lutym 1919 powołano organ, którego kompetencje obejmowały najważniejsze dla transportu wodnego zagadnienia, to jest budownictwo i konserwację (utrzymanie) dróg wodnych oraz sprawy żeglugi śródlądowej. Został nim Minister Robót Publicznych. Żegluga śródlądowa to ważny element działalności Państwa Polskiego. W sposób szczególny wpisała się w okres międ
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy